Vai tirogēni un melatonīnu var palīdzēt miega kvalitātei?

Miega

Nepārtraukta relaksācija ar triptofānu un melatonīnu

Tryptopāna-melatonīna-kā-uzlabotTriptofāns un melatonīns ir gan uztura bagātinātāji, kas tiek lietoti, lai uzlabotu miega kvalitāti un uzturētu mieru stāvoklī. Vai varat izmantot šos papildus un kas ir efektīvāks?

Tryptopāns ir aminoskābe, kas ķermenim nepieciešama sintezēšanai serotonīns, kas ir neiromediators, kas galvenokārt ietekmē garastāvokļa regulējumu. Melatonīns ir hormons, kas palīdz regulēt veselīgu miega veidu diennakts ritmu.

Cirka ritms kas pazīstams kā bioloģiskie procesi, kas notiek organismā, un regulāri ik pēc aptuveni 24 stundām. Tas ir tādi procesi kā hormonālā ekskrēcija, uzturs, gulēt utt.

Ķermenis nespēj ražot triptofānu, bet šo neaizvietoto aminoskābi var iegūt no pārtikas avotiem. Saskaņā ar MedlinePlus datiem pārtikas produkti, kas satur triptofānu, ir sēklas un rieksti, zivis, vistas, tītari, olas un siers.

Iekļaujot šos pārtikas produktus normālā uzturā, tiek nodrošināts, ka organismā ir pietiekami daudz serotonīna. Tas var arī netieši palielināt melatonīna daudzumu, jo melatonīns tiek ražots konkrētā serotonīna dziedzeros.

Savienojums starp tripotopānu un melatonīnu

Tryptopāns darbojas kā serotonīna un melatonīna priekštecis. Ķermenis pārvērš triptofānu 5-hidroksitriptofāns (5-HTP). 5-HTP pārvērš serotonīnā, kas pārvērš melatonīnā.

Ar atbilstošu triptofāna līmeni organismam ir pietiekami daudz serotonīna, lai palīdzētu nodrošināt melatonīna ražošanu.

Melatonīns, kas regulē miega / uzmundrināšanas ciklu, atbrīvojas, kad ķermenis saskaras ar tumsu. Šīs hormona izdalīšanās traucējumi var izraisīt miega traucējumus.

Kaut arī triptofāns un melatonīns ir pārtikas avotos, daži cilvēki lieto šos savienojumus barības piedevu veidā, lai palielinātu to līmeni. To parasti dara, lai palīdzētu pārvaldīt miega traucējumus, piemēram, bezmiegs, "Jet lag"Un miega apnoja.

Angļu valodas vārdnīcā šo fenomenu sauc par "jaetlag". jet lag), un lietuviešu valodā tas tiek vairāk saprasts kā "organisma ikdienas ritma traucējums".

L-triptofāns un melatonīns miegu kvalitātei

Piedevas, kas satur L-triptofānu vai melatonīns, ir pieejama tiešsaistē veselības veikalos. Daži bagātinātāji ir tikai viena no šīm sastāvdaļām, un apvieno tās ar citu 5-HTP vai citas dabiskās sastāvdaļas, kas veicina relaksāciju, piemēram, kumelītes.

Triptofāna piedevas ir parādījušas bezmiega un miega apnojas uzlabošanas iespējas, taču efektivitātes noteikšanai ir vajadzīgi vairāk pētījumu. Melatonīna piedevas parādīja mērenu efektivitāti bezmiega ārstēšanā, "Jet Lag"Un citi miega traucējumi.

Vai cilvēki ar miega traucējumiem lieto L-triptofānu vai melatonīnu? Daži lietotāji ziņoja, ka melatonīns ir labāks par triptofānu un uzlabojis miega kvalitāti.

Melatonīns ir tieši saistīta ar funkciju miega, un triptofāns ir, lai pārvietotu no 5-HTP uz serotonīna konversijas procesā, un tikai pēc tam - uz melatonīnu.

Ieteicamais triptofāna un melatonīna lietošana un ievadīšana

Triptofāna vai melatonīna uztura bagātinātāju daudzums atšķiras atkarībā no vairākiem faktoriem, tostarp pamata veselības stāvokļa, vecuma un iemesliem, kādēļ to lieto.

Piemēram, saskaņā ar "Mayo klīnika " pieaugušajiem, kuri lieto melatonīnu, pārsniedzot diennakts ritma traucējumus, pirms gulētiešanas var būt nepieciešama 0,5 līdz 5 mg.

Tiem, kuri vēlas lietot triptofānu un melatonīnu, iepriekš jāsazinās ar savu ārstu. Tas nodrošina šo bagātinātāju drošību personai, piemēram, Cik daudz lietot vai kad to lietot.

Bērniem triptofāna un melatonīna bagātinātājus drīkst lietot tikai ārsts, jo šie piedevas var palielināt nopietnu blakusparādību risku gados jaunākiem cilvēkiem. Jūsu ārsts var noteikt, vai tas ir drošs bērniem, atkarībā no vecuma, svara, veselības stāvokļa vai citiem faktoriem.

Triptofana un melatonīna bagātinātāju drošība

Daudzi pacienti triptofāna un melatonīna papildinājumi ir labi panesams, bet tie ir saistīti ar dažām blakusparādībām. Triptofānu bagātinātāji var izraisīt kuņģa-zarnu trakta simptomi, piemēram, caureja, slikta dūša, grēmas un gāzes, kā arī redzes traucējumi, miegainība, sausa mute un reiboni.

Triptofāns var mijiedarboties ar citām zālēm un var izraisīt vieglas līdz smagas reakcijas. Tirptofano lietošana ar antidepresantiem, palielina serotonīna līmeni, var izraisīt serotonīna sindroms, kur ir pārāk daudz šo neiromediatoru.

Citas zāles, ko nevar lietot kopā ar triptofānu, ir benzodiazepīni, dekstrometorfāns un monoamīnoksidāzes inhibitori (MAOI).

Saskaņā ar "National Center for Complementary un Integratīvā veselības"Melatonīna piedevas tiek uzskatītas par drošām miega traucējumu ārstēšanai īstermiņā.

Ilgstoša melatonīna piedevu lietošana rada nopietnu blakusparādību vai blakusparādību risku. Iespējamās blakusparādības, kas var rasties melatonīna gadījumā, ir trauksme, miegainība vai murgi, kairinājums un galvassāpes.

Melatonīna piedevas var mijiedarboties ar noteiktiem medikamentiem un radīt bīstamus rezultātus. Saskaņā ar Merilendas Universitātes Medicīnas centru šie līdzekļi nav jālieto kopā ar antidepresantiem, asinsspiediena līdzekļiem vai nesteroīdiem pretiekaisuma līdzekļiem.

Daži pārtikas produkti ir ar zemu melatonīns, tostarp auzu, rīsu, miežu, kukurūzas un cukuru, kā arī vairāki augļi, ieskaitot banānu, ananāsu un apelsīniem. Tomēr devas, kas iegūtas no pārtikas avotiem, nav pietiekamas, lai uzlabotu miega kvalitāti.

Parasti, triptofāns un melatonīns var ievadīt kopā, lai gan tas ne vienmēr nodrošina efektīvākus rezultātus, kuriem ir miega traucējumi. Tiem, kuri vēlas izmantot gan uztura bagātinātājos vispirms jāapspriež ar savu ārstu. Paturiet prātā, ka melatonīns jāizmanto tikai uz īsu laiku.

14.95

Palikite komentarą